onsdag 6. oktober 2010

Kreative utløp

Søster var på gradueringsseremoni for et par uker siden, etter å ha fullført bachelorgraden sin i juni. Hurra :) Jeg har nøkkel til leiligheten hennes, så da hun kom hjem sto det en blomsterbukett med hjemmelaget kort på spisestuebordet. ;)

Riktignok har vi jo ikke tradisjonen med sorte duskehatter under gradueringsseremonier i Norge (forøvrig første gang jeg har sett ordet "gradueringsseremoni" på norsk da jeg så invitasjonen hennes...?), men jeg valgte likevel å google "graduation hat" og fant et passende bilde som kunne brukes som mal. Jeg "doblet" toppen på hatten for å lage et dobbelt kort, og limte lys kartong inni for å skrive på. Dusken ble laget av litt tvinnet gulltråd.

My sister finished her bachelor's degree in June, and her graduation ceremony was a few weeks back. I have the key to her flat, so when she came home there was a flower bouquet with a home made card on her dining table. ;) We don't have the tradition with the graduation hat in Norway, with I still chose to google "graduation hat", found a fitting picture, outlined it on black cardboard and laid the top of the hat double, to make it a double card. Inside I glued a piece of lighter cardboard to write on. The tassel is made of a piece of golden thread.




Mamma har bursdag i disse tide, og pappa ville jeg skulle lage et kort for ham. Gjett hva hun fikk? Penger til ny symaskin. :) Knappene er fra Buttons Galore, og jeg valgte å sy de fast i stedet for å lime de på, slik at hun kan bruke de til andre prosjekter.

My mother's birthday is one of these days, and my dad wanted me to make her a card for him. Guess what he gave her? Money for a new sewing machine. :) The buttons are from Buttons Galore, and I chose to sew them onto the card instead of glueing them on, so she can reuse them for other projects.



Ingen kommentarer: