mandag 28. juli 2008

Min første strikkede kjøkkenklut!

Litt stolt nå ja... :p Her er det altså, mitt første strikkeprosjekt (om vi ser bort i fra skjerfet jeg strikket til bamsen min før vi dro på leirskole i 6. klasse...), strikket i dobbel Mandarin Petit på pinne 3,5. Mønsteret fant jeg på Hobbyboden. Det var en lang vei å gå, noe opprekking og hjelp fra mamma var også nødvendig. Det viser seg nemlig at jeg legger til en ekstra "vri" på vrangmaskene, slik at de blir mer boblete enn f.eks. vrangmaskene til mamma. Dette sees tydelig på det nederste bildet. Jeg forsøkte meg på en 5-6 masker med "mamma-vrangmasker", dette ga jeg opp fort og strikket videre på min måte. Testen på mammas måte å strikke på (som mest sannsynlig er den "riktige") sees øverst i venstre hjørne på det øverste bildet, der mønsteret liksom er litt flatere...



Ingen kommentarer: