tirsdag 8. juli 2008

Samboerens sommerlue

Samboeren bruker mye luer, og ønsket seg en sommerversjon. Han var nemlig frivillig (!) med meg inn i en garnbutikk, og fikk øye på en strikket sommerlue. Den syntes han var fin, jeg syntes den så ut som en barnelue... Han ville uansett gjerne ha en slik en, og ville også at jeg skulle strikke den. (Det faktum at jeg faktisk ikke kan strikke, virket ikke som noe problem; det kunne jeg jo bare lære meg? Eh, jo, om du er villig til å vente et års tid på lua så... :p) Vi fant ut at det beste var at jeg heklet den, men han fikk selv velge garnet. Og her er resultatet, heklet med en ubetydelig mengde multifarget Mandarin Petit med heklenål nr. 3:


Kravene til samboeren ble oppfylt ("luftig" lue som sitter tett til hodet) så han var fornøyd; selv vet jeg ikke om jeg synes den ble så veeeldig
fin (men det er jo tross alt ikke det som teller her), men jeg er derimot veldig fornøyd med at jeg for første gang har greid å hekle noe uten mønster, men rett ut fra mitt eget hodet!! Hurra!! :) (Og for ordens skyld, den ligner absolutt ikke på (barne-)lua vi så i garnbutikken...)

Ingen kommentarer: