lørdag 14. mars 2009

Babette Blanket - 1. panel


Jeg har lenge hatt planer om å starte på Babette Blanket, men har brukt lang tid på å bestemme farger. Mønsteret bruker 17 farger, jeg har gått ned til 10. Hekler i Smart og Falk, og heklenål nr. 3,5. Har bestemt meg for å hekle panel for panel, så slipper det å bli så mye tråder å feste til slutt. Og her er første panel ferdig, som besto av kun ei rute. Denne måler alene ca. 26 * 26 cm.

For a long time, I've been planning on making a Babette Blanket, but I've spent quite some time deciding what colours to use. The pattern uses 17 different colours, I use 10. The yarn I use is Smart and Falk, and crochethook nr. 3,5. I've planned to make the blanket panel by panel, hopefully that won't give me so many loose threads in the end. The first panel is done, and it consists of one square only, about 26 * 26 cm.

3 kommentarer:

Baddie sa...

Kjempefin fargekombinasjon du har valgt! Friske og glade farger. Gleder meg til å følge med på fremdriften. Ha en fortsatt fin helg!

Linn sa...

jeg liker godt fargene du har valgt! det skal bli spennende aa foelge med paa dette teppet:)
Ha en god helg

Anonym sa...

Nydelige farger på teppet!
Ha ei fin helg!