søndag 19. april 2009

Destashing


Etter hamstringen min for noen uker siden innser jeg at jeg er nødt til å bruke en del av garnet jeg har før jeg kjøper inn noe nytt. Her vi bor nå er plassen begrenset, og selv om jeg har eget arbeidsrom, er det ikke store plassen, og nå må jeg skjerpe inn litt. Om noen uker reiser samboeren og jeg til Stockholm og jeg har allerede blinket ut hobby- og garnforretningene... Så derfor må jeg få brukt noe av garnet jeg allerede har. "Prosjekt destash" har dermed startet, og første nøste ut var et nøste Mandarin Petit som ble til en kjøkkenklut ved hjelp av pinne nr. 6. La opp 50 masker med dobbel tråd og rillestrikket i vei til nøstet var slutt. Kluten ble tjukk og god, relativt stor men regner med at den krymper blittelitt på kokvask.

Since I bought kilos of yarn when my LYS closed down, I realize that my storage space is limited. Where we live now, I'm lucky enough to have my own office/crafting room, but it's quite small, so now I need to destash before I buy anything more. In a couple of weeks my boyfriend and I are going to Sockholm, and I have allready pointed out a few crafting- and yarn shops... So now I have to use some before I get some... First skein on the list was a skein Mandarin Petit, which became a dish cloth with the help of knitting needles nr. 6. I casted on 50 stitches with double thread and knitted garter stitch untill the skein was finished. Voilá!

1 kommentar:

amylin sa...

Kjekt med destashing. Holder på med det samme her.