lørdag 22. september 2012

Hytteteppe 1


 Mamma ønsket seg et heklet teppe til hytta, og kom med et utklipp fra et ukeblad som nok stammer fra før jeg ble påtenkt. Hun hadde ikke tatt vare på oppskriften på teppet, så jeg hadde kun bildet å gå ut i fra, men via Ravelry fant jeg dette mønsteret, og det var nære nok, ikke sant? I ettertid ser jeg også at fargene på teppet jeg hekler er ganske likt originalen; i grunnen ikke meningen siden fargene er valgt etter de nyinnkjøpte gardinene på hytta. Forøvrig er dyprødt og sennepsgult farger jeg sjeldent bruker, og det er en hyggelig forandring :)

My mother wanted a crochet blanket for our summer house, and gave me a page from a magazine that probably is older than me. She did no longer have the pattern for the blanket, so I only had the picture, but via Ravelry I found this pattern; it's close enough, right? Afterwards, I see that the colours I use is quite similar to the original; not intended since the colours is chosen to match the new curtains for the summer house. Deep red and this "mustardy" yellow are not colours I normally use, and this is actually a nice change :)



2 kommentarer:

Charlotte sa...

Dette var utrolig fint! Både mønsteret og fargene. Tusen takk for link. Det har jeg jammen meg lyst til å prøve meg på. Har endelig fått litt dreisen på både lapper og sammenheklingen.

Husfruen sa...

Stilig måte å hekle teppe på!!