fredag 5. oktober 2012

Rosa dåp

Det har nylig blitt feiret dåp i heimen, og siden dåpsbarnet er jente ble det en rosa dåp tross mammaens intensjoner om å styre unna akkurat den fargen. Det viser seg at det ikke alltid er så lett å følge intensjonene sine, og noe sier meg at det blir enda mer rosa i årene som kommer.

Bordkortene var sko etter malen du finner i denne bloggposten, og et tips er å lage de i god tid i forveien, ikke starte fire dager før dåpen... Og så kan det være lurt å lage en testversjon. Her ble de liksom utformet underveis, men det gikk det også. Under skoene skrev jeg sitater som var tilpasset mottakeren, men felles for sitatene var at de handlet om babyer eller livet. Skoene ble plassert ved kuvertene fylt med sjokolade.




Blomsteroppsatsene laget jeg også selv, det var nesten det morsomste av alt! Bildet viser det ikke så godt, men lysestaker fra Ikea ble satt oppi glassboller. Rundt lysestaken la jeg oasis, som ble dekket med hvit sisal, slik at oasisen ikke syntes igjennom. På toppen la jeg grønn mose som ble plukket i skogen noen dager tidligere. Rosa og grønn hortensia ble stukket i oasisen slik at den dekket bollen, og i hortensiaen stakk jeg rosa roser, hvit krysantemum (skjult bak lysestaken) og en rosa cala. Til slutt et pyntehjerte.


Dåpsbarnet måtte jo få et kort, og denne gangen prøvde jeg meg på eksplosjonsboks. Nå er det slik at jeg gjerne gjør ting i siste liten, noe som resulterte i at jeg satt oppe til halv tre natten før dåpsdagen for å lage kortet... :p Inni ble det bare ett lag, to av "flappene" innholdt tekst, én av de fikk et bilde av dåpsbarnet, mens på den siste festet jeg pengene hun fikk i gave. I midten av esken sto esken med smykket hun fikk.






1 kommentar:

Grethe M sa...

Stor gratulasjon.. både med baby og dåp.. Koselig blogg.. du lager så masse flott. Ha en fin helg..