torsdag 25. april 2013

Mini-Babette


I mars 2009 begynte jeg på Babette Blanket, men gjorde om litt på fargene. Etter ca. en måned hadde jeg fullført det sjette panelet på teppet, men jeg hadde gått lei fargene... I fire år ble teppet liggende i en pose, før jeg for et par dager siden bestemte meg for å la det være slik det er, og lage et babyteppe av det i stedet. Det eneste jeg har gjort er å lage en kant ved å hekle tre runder med staver og én runde med krepsemasker. Garnet jeg har brukt er Falk og Smart, og krok nr. 3,5. Teppet ble til slutt ca. 80*60 cm. Og jeg drømmer fremdeles om et Babette i sofaen, men i originalfargene... ;)

In March 2009 I started on the Babette Blanket, but I made alterations in the colours. After one month, I had finished up the 6th panel, and started regretting the colours I had chosen... For four years the blanket was put away, untill a couple of days ago when I decided to leave it as it was and turn it into a baby blanket. All I have done is finish the edging, with three rows of double crochet and one row crab stitch. The yarn is Falk and Smart, and I've used hook nr. 3,5. The finished size is app. 80*60 cm. And I am still dreaming of having a Babette on my sofa, though in the original colours.... ;)

Ingen kommentarer: