søndag 14. desember 2008

Pannlapp med tumme


Mamma fant i høst fram et oppskrifthefte med heklede grytekluter, som jeg fikk, med beskjed om at hun ønsket seg nye grytekluter til jul, helst i blått. Og slik har det blitt, "Pannlapp med tumme" er heklet i dobbel Mandarin Petit i tre ulike blåfarger på heklenål nr. 3.

This fall, my mum found an old pattern collection with crocheted potholders, that I "inherited", with a message that she wanted new potholders for christmas, preferably in blue. And this is the result, "Potholder with thumb" is crocheted with double Mandarin Petit in three different shades of blue on hook nr. 3.

Jeg kan tenke meg at heftet, som er fra Marks, er fra 70-tallet, om jeg går ut fra fargene på gryteklutene. Manne har forresten lagt ut heftet på hjemmesiden sin.

I would guess that the magazine, from Marks, is from the 70'ies, from looking at the colours used. You can also find the patterns online (Swedish only), on Manne's page.

2 kommentarer:

Ugla sa...

Så kul den løsningen med tommel var :-)

marteks sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Disse grytelappene er jo geniale! Tro r jeg må se om jeg finner tak i oppskriften.